tisdag 22 februari 2022

Fönstergodis


Jag har mitt hemmakontor i sonens gamla rum och då ser jag de här blommorna varje dag. Inte speciellt färgglada, men hållbara ;-)
Eftersom det blåst sen i höstas och vi bor i ett gammalt, dragigt hus är elementet på för fullt :o

Jag har alltid gillat fetbladsväxter och kaktusar så de blir lite retro för mig.


I dotterns gamla rum blev det ju nya växter när vi möblerade om, lite retro de också. Tror vi kallade dem för häng- eller ampellilja, när man bytte skott med varandra i högstadiet :o

Nu återstår väl bara att jaga rätt på Gullranka, helst verigerad och en Svärmors tunga, sen är retroblommorna påfyllda. Ha, ha, ha .....
Monstera kommer inte in här igen, vis av erfarenhet skulle man kunna säga. Med tiden blev våra flerstammiga, gick ända upp till taket, luftrötterna fastnade i tapeterna och förstörde helt enkelt väggarna :o

Tisdag och jag spånar blommor till fönsterbänkarna.

Tisdag och jag undrar vem som snodde mitt immunförsvar?

Ha en fin fortsättning på veckan <3

 

Inga kommentarer: