måndag 21 februari 2022

Krukor för omskolning


Det är hög tid att ta tag i första omskolningen av chili och tomater. Hög tid för att näringen verkar redan vara slut i såjorden. Oavsett om näringen är slut eller inte börjar bladen bli gula, det gillas inte.

Tur då, att vi betalar för att få lokalnyheterna i brevlådan. Det är inte speciellt mycket att läsa i den, men den är perfekt att göra krukor av ;-)


Jag inser dessutom att jag redan måste plocka fram underbevattningsbrickorna till växthuset, de små drivhusen jag har kan inte härbärgera alla plantorna.


Helgens tulpaner är verkligen den färgklick som behövs idag!
Måndag, halv storm igen! med snöblandat regn på tvären. Tur ändå att jag har suttit på hemmakontoret idag :-)


Måndag och jag fixar tidningskrukor.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Här har mina frön inte grott ännu. Brukar göra sådana krukor till gurkorna. Men det är långt tills det blir av. Fin färg på tulpanerna. Kraaam Pia