söndag 27 september 2020

Söndagsblues


 Oj vilken söndag vi fick!
I går var det visserligen lite halvdant väder, men vad gör det när man städar och lagar mat så det står härliga till :-) Till kvällen grillades det och umgicks med makens äldsta syster med man och hund.
Vi bjöd på grillat lamm och avslutade med en härlig brownie som ni bara måste testa, receptet finns HÄR. 



I dag däremot var det ju nästan sommarväder igen, vad passar då bättre än att ställa sig och göra surkål och koka paprikasallad :o
Men jag hann också njuta av vädret i form av fortsatt städning inför den stundande hösten och den kalla årstiden. Krukor som ska in, växter som ska planteras om, ogräs som ska rensas och buskar som ska klippas. Phui! men nöjd är jag och jag kommer somna ovaggad i kväll :-)

Söndag och jag vänder fram ytterligare en ny vecka i kalendern.
Söndag och jag somnar ovaggad.

Ha en härlig start på den nya veckan <3

Inga kommentarer: