fredag 25 september 2020

Fredagsfys av annat slag


PW, jogg och styrketräning i all ära, men jag säger bara - städa växthuset och du får ett träningspass som heter duga ;-)

Balansera ut fullusade chili och paprika utan att tappa några löss där de inte ska vara, skörda chili och paprika och kasta tomma plantor. Plocka ner all skuggning, diska ur vattentrågen med skållhett vatten, tvätta fönsterrutorna och slutligen dammsuga överallt. Phuiii!

Nu är växthuset redo att ta emot övervintrarna :-)
Citrusträd och kryddor framför allt, men jag tänker mig även att plantera om de nya physalissticklingarna för att återigen få njuta av physalis under hela vinterhalvåret :-)

Vår fina möbel tänker jag testa att skrubba med såpvatten, räcker inte det får jag helt enkelt gå på vattenfläckarna med sandpapper.


Innan regnskuren kom hann jag även ut och plocka av lite frön till nästa år, luktärter och blomsterbönor (jag har fler på gång), den underbara tagetesen 'Vanilla' och ringblommor.
Jag har även plockat undan physalis för att kunna ta frön för nästa års sådd.

Fredag och jag njuter att ha haft en avkopplande eftermiddag.
Fredag och jag ska givetvis baka en äppelkaka av något slag, det är ju äpplets dag.
Fredag och jag ser fram mot en lugn helg :-)

Ha en härlig avslutning på fredagen och en bra start på helgen <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Ja att städa växthuset är ingen lek :) Men skönt när det är gjort...
Ha en skön helg nu med mycket god mat & vila!
Kram Titti