fredag 24 juli 2020

Äntligen fredag


Var det någon som sa sommar?
Näe, jag trodde väl det.
13 (tretton) grader i juli! Jag hade min tunna dun-hybrid under regnjackan till och från jobbet, det var inte fel val kan jag lova.

Trots regn, blåst och köldgrader, det är i alla fall äntligen fredag :-)
För att släppa ner axlarna några decimeter unnande mig en stund med Sara Bäckmo på youtube i växthuset, snigeljakt mellan skurarna och nu är det dags att gå på jakt med snabeldraken.


Tur ändå, att vi har beställt några kubik björkved och att vi har sågat ner ett par stora träd på tomten. Det kommer att gå åt! Om inte i sommar så under hösten och vintern om det ska fortsätta så här.

Fredag och jag har impregnerat mig med Saras tips för sommarsådd.
Fredag och det är dags för fredagsjakt med snabeldraken.

Ha en fin fortsättning på fredagen och en bra start på helgen <3

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Ja igår var det inte någon sommarfeeling inte! Men en och annan regn dag kan man stå ut med...
Mysigt med en brasa!
Kram Titti