fredag 28 december 2018

Energiboost som heter duga


Öland levererar, precis som vanligt :-)
Vår planerade inköpsrunda blev precis så bra som vi hoppades.
Vi började på Ölands Choklad i Färjestaden för att köpa dessertpraliner till nyår.


Sen gjorde tvärtemot våra vanor och styrde norrut mot Borgholm.
På Nisses Fisk hämtade köpte vi skaldjur och Kalixrom till nyårsförrätten. Dessutom kunde vi inte låta bli att köpa varsitt smörrebröd med "krabbskagen", det var ju ändå lunchtid ;-)


Smörrebröden, tillsammans med en medhavd fikakorg, intog vi i Djupvikshamn. Jamen hur fint!
Jag kan inte se mig mätt på de underbara vyerna som Öland erbjuder.


Från Djupvik körde vi Djupviks kustväg norrut, eftersom det inte direkt är någon högsäsong för turister, gick det alldeles utmärkt att stanna till för både bensträckare och fotopauser längs vägen.
Ni ser väl Blåkulla i diset? :-)


Jag är så fascinerad av de gamla stenbrotten, men vi körde inte ända upp till skurkvarnen. Den tar vi till sommaren, för då vill jag gå ner i brottet och fota de riktigt dramatiska vinklarna. Bergväggen lär vara runt 18 meter hög :o


Den här gången vände vi i vackra Sandvik och fick solen i ögonen istället för i nacken.


Solnedgången var en av de vackraste så här långt.
Vi avslutade vår runda med ett snabbesök i Kalmar för att investera i ett par "Ice Bug" kängor till mig. Jag behöver verkligen komma i gång med mina långa, långa promenader varje dag oavsett väder. Tanken är ju att jag ska kunna börja springa, om det kan bli så får kroppen svara på.

Dags att ta fram pastamaskinen och fixa lite tagliatelle :-)

Ha en underbar start på helgen <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Fint! Jag skulle behöva en energiboost jag med. Gärna i form av Öland. Kraaaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Då förstår du hur mycket jag alltid längtade hem till ön...
Vackra bilder och ett GOTT NYTT ÅR till dig om vi inte "hörs" innan :)
Kram Titti