torsdag 6 december 2018

Decembernaglar


Efter att ha haft riktigt julröda långa naglar fick mina decembernaglar bli lite kortare och inte alltför juliga. Korta naglar för att det ska både bakas och lagas mat de närmaste veckorna. Gröna för att det är en favorit.


Det känns både i kroppen och knoppen att det vankas långledighet snart. Helt omedvetet tror jag att hjärnan sakta ställer om sig från jobbmood till ledighetsmood.
Oavsett vilket, ser jag verkligen fram mot julledigheten :-)


Men som sagt innan julledighet ska det jobbas så att hjärnan ryker (bokslutsjakt ni vet), det ska bakas, det ska lagas mat, det ska huggas gran och det ska klappas. 
Allt utom just det där med att jobba häcken av sig är det jag ser fram mot :-)

Men allra först ska jag varva ner med lite matlagning och ta den här torsdagen för vad den är, dagen före fredag!

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Jättefina naglar. matchar mina nya kuddar i sammet. Fniss. Kraaaam Pia