söndag 11 november 2018

Vi skulle ju bara plocka mossa


I bland blir allt bara helt annorlunda än planerat och efter just en sån lördag var det skönt att starta söndagen med att ta korgen för att gå ut att leta mossa.


Döm om vår förvåning när vi formligen snubblade över både kantareller och trattisar. Inga mängder dock, men tillräckligt för att förgylla kvällens middag :-)


Maken och jag strosade längs golfbanan så korgen fylldes sakta med både det ena och det andra, mossa, lavar, grenar, golfbollar, minigran och lite svamp.


Eftersom det inte går att göra omstart av helgen låter jag den sakta gå till historia och preppar för en ny arbetsvecka.

Ha en härlig start på den nya veckan <3

1 kommentar:

Charlotta sa...

När jag letar svamp hittar jag bara mossa... ;D
Jag måste ha med maken ut i skogen om jag ska få bära hem någon svamp. Men det är skönt att bara vara i skogen också, tänker jag.
Ha det gott, trots gråkall november.