måndag 23 april 2018

Renoveringsromantik


Så där ja!
Nu är vi i gång!
I helgen tömde vi vårt sovrum och har spridit ut möblerna i hela övervåningen :o
Numera sover vi i hallen, nära till både dusch och balkong ;-)



HÄR delade jag ju med mig lite av mina tankar om hur jag ville ha det i sovrummet.

Nu är vi ju två om att bestämma, men den borstade ekparketten ligger i alla fall och väntar :-)


När man står i dörren och tittar in i det tomma sovrummet ser man bedrövelsen tydligt.

Nu blir det till att skala bort tapeterna lager för lager, det översta lagret fanns när vi köpte huset och de under är helt fantastiska i flera olika lager från olika epoker. Ska försöka dokumentera och dela med mig. Sen ska golvet ut, ända ner till brädgolvet.

Därefter bygger vi upp igen :-)


Vi har 20 kvadratmeter att leka med och kul ska det bli :D

Eftersom maken håller på med premiärklippning av gräset får väl jag masa mig ner i köket och tag tag i lite matlagning. Hemgjord pasta med champinjoner och lite ostsås känns bra att starta veckan med.

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

Inga kommentarer: