tisdag 15 mars 2016

Tjuvstarta våren


Tjuvstartat med tulpaner har jag gjort länge, men ikväll blev våffelsuget för stor ;-) Kvällens planerade middag var grönsakssoppa, under tiden grönsakerna kokade klart var det perfekt att vispa ihop en våffelsmet.
Den riktigt stora fördelen är att smeten även räcker till frukostvåfflor i morgon ;-)

I morgon kväll är det dags för frissabesök, hur det blir vet jag inte riktigt :o Jag har ju håret på "utväxt" och måste ha någon form av frisyr under tiden. Jag tycker verkligen synd om min frissa, som måste stå ut med mig under tiden :o

Dags att krypa ner och dra täcket över huvudet.

Ha en fin kväll och en start på morgondagen. Tjingeling

2 kommentarer:

Meta sa...

Det är ju våffeldagen snart närmare bestämt 25 mars det ser jag fram mot älskar våfflor speciellt om man kan äta dom i solen på kolonin.
Ha det gott
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Mums! Våfflor var det längesen vi gjorde här hemma...ska nog överraska gubben med lite gott till kaffet när han kommer hem! Undrar bara var jag har våffeljärnet? Hm...
Ha en solig dag!
Kram från Titti