lördag 19 mars 2016

Så mycket bättre


Med solens hjälp var jag uppe med tuppen i morse :-) Tidig frukost och sen städdag på golfbanan. Ett riktigt rejält träningspass som jag garanterat får ångra i morgon ;-)


Med solens hjälp visar sig trädgården från sin vackraste sida, trots att vi inte höst-/vinterstädat ännu.

Vintergäcken har nästan gjort sitt i de soliga lägena. Krokusarna blommar så det står härliga till överallt och i alls sköns färger.


Den första scillan har börjat blomma och jag ser att de är på gång även i gräsmattan, snart har vi ett blått hav i stället för mossa ;-)


Jamen ni ser ju! 
I dag har jag snäppat upp mig och satt en påskkruka på vardera sidan av den stora entrétrappan. Jag använder nästa översta steget för att rådjuren minsann ska få sträcka på halsen om de ska mumsa i sig penseérna.

Nu är det hög tid att ta tag i middagsförberedelserna, jag står för förrätt och dessert medan maken tar varmrätten i mitten.
I dag blir det ramslökssoppa med pocherat vaktelägg, stekt torskfilé med brynt smör och pepparrot och sen avslutar vi med chokladmousse.

Ha en fin lördagskväll och en bra start på söndagen. Tjingeling

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Nämen nu börjar jag gråta.. jag vill också ha vårfint i trädgården. Här snöar det för fullt och några blommor ser man då rakt inte Snyft! Fint har du gjort på trappen också. Kraaaaam Pia

Meta sa...

Visst är det härligt när man ser hur våren bara kliver på.Tycker lite synd om de som har fått snö igen fy. Bara det inte kommer hit. Du får hälla lite blodmjöl på krukan, det gillar dom inte.
Ha det gott i solen i morgon
Kram Meta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Många fina vårblommor. Och rådjuren
är hopplösa, blir bara lite grönt kvar.
Jag bär också upp några trappsteg.
Kramar/AM