tisdag 29 mars 2016

I bland blir det annorlunda


I bland vill det sig inte och så har det känts ett tag nu.  Alldeles för många saker som borde hålla, håller helt enkelt inte.
Det började med vår relativt nya ytterdörr, som måste ha fått sig en smäll och knappt gick att stänga. Gick den att justera, näe inte alls. Tur att snickaren hade hela bilen med verktyg. Efter ett par timmar gick i alla fall dörren att stänga och låsa igen. Numera sitter det även en dörrbroms monterad :-) ingen mer uppblåst dörr här inte.

Sen var det bilen, den nya och den enda bilen jag lärt mig registreringsnumret till. Det är inget positivt!
Ett antal vändor till verkstaden har det varit och blev igen. Det är inte slut med det, i morgon är det dags igen :o Men då ska jag förhoppningsvis få vinterdäcken avdragna och sommardäcken påsatta.

Sen var det min relativt nya elvisp, den ville minsann inte mer och passade på att slänga ur sig ett rökmoln och en rejäl smäll. Puff! så var den historia. Trots att det givetvis hände efter garantin, fick bli en av samma märke, men annan färg. Nu tror jag ju inte det var färgen som var problemet ;-)

Inte nog med det igår gick det inte att släcka vår nya bänkbelysning :o Inte släcka! Jag kan lova att maken var frustrerad när det slutade med att en enkel knapptryckning fick ersättas av att skruva ner eländet från skåpet sent i går kväll.

Men nu har vi sommartid och just nu skiner solen efter dagens regn, jag hoppas att det är ett tecken :-)


För att skingra tankarna och tänka på något annat, roligare, har jag beställt pallkragar av grannen. 
12 stycken blir det som jag ska måla svarta. Det ska bli sex nya odlingslådor, två ramar höga, i trädgårdslandet. Det finns redan två, men som sagt nu utökar vi :-) 
Sparrisplantor  och kryddor ska flyttas, ny gjord ska införskaffas, sen ska jag minsann odla på riktigt igen efter några års paus :-)
Jag ser verkligen fram mot att få odla sallad, kål och andra goda grönsaker som sniglarna har mumsat i sig de sista åren. Men nu ska de baske mig inte få något med av det som ska odlas i lådorna.

Ha en härlig tisdagskväll. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Ja du så är det och naturligtvis ska allt hända på en gång. Dotterns visp har också pajat men där är det fästet för vispen som inte sitter fast utan visparna fastnar ihop. jaja service blir det nog där.
Annars så är det ju härligt att vi snart kan börja vårstäda och odla igen, jippi
Ha det gott i veckan
Kram Meta