fredag 26 juni 2015

Lavendel, rosor, smultron och fredag


Fredag och ytterligare en arbetsvecka har passerat, nu är det (bara) fyra veckor kvar till semestern :-)

Solen är fortfarande kvar, även om den gömmer bakom molnen lite då och då. I trädgården går det undan även om värmen tyvärr inte riktigt finns där.


Rosorna är på god väg, liksom lavendel och smultron. Kommer bara värmen också, så kan vi ju njuta av dem utomhus :-)


Men idag är det fredag och jag njuter av dem inomhus i väntan på värmen.

I kväll lagar vi en av de riktiga favoriterna, lasagne på hemgjord pasta med massor av bechamelsås. Tillsammans med en röd italienare och lite sallad blir det en perfekt fredag :-)

Ha en härlig fredag och glöm inte njuta av nuet. Tjingeling ❤️ ❤️

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vilka läckra bilder Cat. Såå fint! Ja snart så ska det visst bli lite värme. Fyra veckor kvar??? Stööön! Jag är glad att jag är ledig redan nu, behövde det. Kraaaam Pia

Unknown sa...

Så gott med hemgjord lasagne! Det är nog klokt att spara semestern, vädret har inte visat sig från sin bästa sida, tyvärr! Kram

HWIT BLOGG sa...

Gott! Nu fick jag ett middagstips, tusen tack! Sommaren börjar den juli har jag bestämt, jag längtar...
Kram Titti