söndag 3 maj 2015

Lång dags färd mot natt ......


.... jamen hur kan det bli så? Vakna mitt i natten och inte kunna sova, sen sova som en stock när det är dags att flyga ur sängen för någon timmes träning på gymmet :o
Även om jag var trött som bara den startade vi i alla fall morgonen på gymmet!

Jag köpte med mig Ölandsvete hem igår, givetvis fanns redan då lite idéer vad det skulle bli. Första baket blev baguetter med smak av nässelpesto. Rapport och recept följer givetvis på Bak- och matbloggen i sinom tid.


Medan maken fixade med stenarna i köket passade jag på att göra en rabarberpaj. Utifrån mitt vanliga recept har jag bytt ut havregryn mot dinkelflingor, vetemjölet är utbytt mot mandelmjöl, socker och sirap är utbytt mot agavesirap. 
Helt ärligt så föredrar jag nog i alla fall vanligt socker och lite vetemjöl i smeten, men det vet man aldrig förrän man testat :o


Jag var ju bara tvungen att ta mig ut en stund i det vackra vädret. Efter mitt idoga arbete ser ogräslandet numera mer ut som en normal köksträdgård ;-) Lite ny jord, kompost och gödsel, sen är vi färdiga för plantering och sådd.


 Stretchade ut ogräsryggen med nio hål på golfbanan innan det blev dags för en kvällsrunda i trädgården och matlagning.
Jag måste säga att det visserligen blev en vääldigt lång dag, men attans så mycket som hanns med :-)


Har ni sett att liljekonvaljerna redan har knoppar, snart så, snart kan jag plocka in stora buketter av de väldoftande och ljuvliga blommorna.

Ha en härlig avslutning på söndagskvällen och en bra start på den nya veckan. 

Tjingeling ♥ ♥ 

3 kommentarer:

Meta sa...

Det där med sömnen känner jag igen Ligger många nätter och inte kan sova sen är man som en sombi dagen efter. Nog är det härligt med allt som kommer fast det är kallt ute och solen vet jag inte riktigt hur den tänker vi har regn idag och det känns rätt tungt nu.Sol och värme var är du
Ha en bra vecka
Kram Meta

Eva sa...

Vilken heldag, trots dålig sömn! Både trädgård och golfrunda - inte dåligt.
Jag provade också att byta ut en del av vetemjölet i min rabarberpaj, och det blev riktigt bra. Jag tog lite mandelmjöl, hasselnötsmjöl och så lite kokosmjöl. Dessutom halverade jag sockermängden.
ha det så bra! Kram Eva

Villa Ryttarängen sa...

Men så flitig du är. Både gym, trädgård och golf.. Bra där Cat! jag har bestämt mig för att köpa en magnolia, vill ha dessa vackra blommor hos mig. Dagens regn gjorde att vi tog oss ända hem idag. Hoppas att morgondagen blir bra så jag kan vara ute i trädgården. Kraaaam Pia