lördag 12 juli 2014

Skörda i bokstavsordning .....


....... i går, må ni tro, festade vi loss ordentligt, maken och jag. Nyskördad potatis från trädgårdslandet :-)

För att överhuvudtaget komma ihåg vilka sorter vi planterat, satte vi dem i bokstavsordning :o Vi började skörden i går med A som i Amandine. Tänkte mig små, nätta potatisar -men ack vad jag bedrog mig. Trots att jag bara skattade några på ytan, räcker det till två middagar.


Ni som följer på Insta eller Fb har nog redan anat vad jag och maken gjort idag. Med hem följde äntligen ett bornholmsfikon, tio krukor lavendel och en grönmynta.


På dotterns rekommendation var vi även in till den nya EKO-butiken i Karlskrona, med hem följde bla en låda röda gubbar som förvandlats till sylt under kvällen.

Ha en skön lördagskväll. Tjingeling ♥

1 kommentar:

Meta sa...

Den sorten har jag också satt och så god den var vi har ju redan provat en ny riska tar vi i morgon till laxen.Härligt med fikon smakar så gott från egna trädet. Ni kanske kan ha det ute även på vintern? jag får ta in mitt på balkongen.
Önskar dig en härlig söndag och tänk på måndag morgon får ni sova.
Kram Meta