måndag 7 juli 2014

Capellagården .....


....självklart måste jag visa några väl valda bilder från Capellagården.
Det stora trädet till vänster i bild är ett .......


..... tulpanträd i full blom, med de allra ljuvligaste tulpanformade blommorna. Jag har tidigare aldrig tidigare sett något blommande, så jag vill lova att jag var hänförd. Om jag totalt bortser från att trädet blir gigantiskt, skulle jag väldigt gärna ha ett dylikt i trädgården :-)


Men det får nog räcka med att vi satt ett valnötsträd. Capellagården kommer garanterat att vara självförsörjande på valnötter till vintern.
Men inte vi :o Väntar med spänning på våra första frukter och nötter.


Utöver dignande äppelträd, vinrankor och andra fruktträd var dessutom kvittenträden fulla av frukt, den här vintern måste ha varit gynnsam för de mer tropiska träden i våra trädgårdar.


Att ge de här blommorna det svenska namnet "sömntuta" är väl ändå en skymf? Man blir ju glad bara av att se en rabatt knökfull av härligheten. Passar inte hos mig, men här i kryddträdgården var det perfekt.


Mer i min smak var de nästan manshöga mörka vallmoblommorna.


De här bilderna är som sagt bara ett litet, litet axplock, för det finns hur mycket som helst att se. Kolla gärna in deras hemsida HÄR.

Ha en underbar måndag i högsommarvärmen. Tjingeling ♥

Inga kommentarer: