lördag 19 juli 2014

Självlysande .....


..... trädgårdens illande gula jätte är självlysande på kvällarna. Gult är inte min färg, men just den här krisslan har amnesti för den kommer från Helge Lundströms trädgård i Gislöv. 
Helge var, medan han levde, en av mina trädgårdsförebilder och jag hade lyckan att få träffa honom i hans trädgård i Gislöv.


Ytterligare något har blivit lysande i trädgården :o, min lilla fontängroda har fått lysande vatten. Allt beroende på att den gamla pumpen gick hädan och den nya som införskaffades hade lyse!


I växthuset lyser chiliblommorna i vitaste vitt, hoppas nu att det blir ordentligt med chili. I år har vi enbart satsat på Jalapeno och Sweet banana, allt för att kunna göra goda inläggningar.


Sen några veckor tillbaka skördar vi röda och "svarta" körsbärstomater i växthuset. Inget går upp mor hemodlade, solvarma körsbärstomater.

Ha en härlig avslutning på lördagskvällen och en bra start på söndagen. Tjingeling ♥

3 kommentarer:

Charlotta sa...

Gula, självlysande blommor är varmt välkomna i min trädgård. Jag har massor - i kväll slog jättenattljuset ut till exempel. Men jag förstår att gult kan kännas "störande" om man vill ha en harmonisk och balanserad trädgård.
Ha en fin fortsättning på helgen!

Villrose sa...

Nå som kveldene blir mørkere, trenger vi noen blomster som lyser opp.
Fin frosk :-)

angie sa...

wunderschöne naturbilder!!! wie heißt die gelbe blume? sie ist wunderschön!!! alles liebe von angie aus deutschland