måndag 19 augusti 2013

Sensommarmörkret smyger .......


..... på oss så sakteliga, ljusstakar och ljuslyktor kommer fram, veden till brasan börjar travas upp. På något sätt är de mörka kvällarna ändå välkomna, det är väl det som är "charmen" med våra årstider. Alla har de något som man ser fram mot.


Samtidigt är det svårt att ta in att sommaren börjar lida mot sitt slut, blommorna i krukorna blommar som aldrig förr. Varje sensommar kommer funderingarna och planeringen för att få plats med övervintrarna, som blir fler och fler för varje år ;o Några få trivs i normal rumstemperatur med extra ljus, andra vill ha svalt och ljust och bara några få klara av att stå svalt och mörkt :o


Medan planerna för växtmöbleringen sakta växer fram börjar det även bli dags att ladda för halvtidsstudier samtidigt som heltidsarbete och fotograferingen ;) Japp, jag vet, allt går bara man vill tillräckligt mycket!
Jag fortsätter enträget att läsa utbildningar inom fotografins underbara värld, den här gången blir det lite mer teoretiskt - Digital fotografi och bildteori.

Ha en härlig måndagskväll. Tjingeling ♥

3 kommentarer:

Meta sa...

Lycka till med dina studier! Har tänkt läsa lite om redigering jag om jag hittar någon bra kurs.
Ha det så gott.
Kram Meta

Charlotta sa...

Jo hösten har sina härliga stunder. Att plugga när det inte blir så mycket ute-vistelser är ju perfekt.

Villa Ryttarängen sa...

Det är verkligen mysigt och speciellt med årstidernas växlingar. Kul att du pluggar också, bra gjort tycker jag. Kraaam Pia