tisdag 11 juni 2013

Sommar, sommar, sommar .......


...... och tid för glass. Glass till frukost, lunch ........ Näe riktigt så glasstokig är jag inte. Men jag gillar hemgjord glass, för att inte tala om utmaningen att få till smakerna ;)

Dagens och morgondagens glass påbörjades redan igår, så det gäller att ha koll på vädertablån och definitivt inte ha bråttom :o

Dagens glass blev len som ....... går inte att beskrivas, måste testas. Vaniljglass där jag bytte ut sockret mot kokossocker (Kung Markatta har det i sitt sortiment). Receptet finns HÄR.


Kvällens vattningsrunda drog ut på tiden och jag blev snudd på berusad på köpet. Jaa, nu drack jag ju inte av blomvattnet, utan gick och snusade i mig alla underbara dofter. Kaprifol, nyklippt fuktigt gräs, fuktig jord .... helt underbart.

Nu blir det en snabbrunda runt bland favoritbloggarna, sen sängen. Ha en härlig avslutning på tisdagskvällen. Tjingeling ♥

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Hemgjord glass, det är riktigt gott. Jag är ingen glassfantast men ... har du provat mjukglassen som man gör själv? Kraaam Pia