söndag 2 juni 2013

Juni kom med dunder och brak ...


..... jösses vilken natt och förmiddag. Är man förtjust i naturfenomen som innebär blixt, dunder och brak, ja då var den gångna natten rena önskedrömmen :o Vi kommer inte att behöva vattna ute på några dagar heller.

Nu hoppas jag att juni saluterat färdigt och bjuder på sommarväder istället.


Medan jag väntade på att det värsta regnet och åskan skulle dra sig undan passade jag på att baka. Det blev både morotsbröd och morotskaka. Receptet på morotskakan hittade jag HÄR, men gjorde dubbel sats av frostingen.

Nu väntar jag bara på att glöden ska ta sig, så ska det bli örtkryddad beer can chicken.

Fler söndagsbilder hittar du HÄR. Ha en fortsatt skön söndag. Tjingeling ♥

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Du är ju helt makalös, vilken fin tårta. Ja åskan gick här med och det regnade som bara den. Fina bilder i förra inlägget från er trädgård. Kraaam Pia

Om Ett Hus sa...

Jätte fin tårta du har gjort! :) Ser riktigt god ut!