måndag 21 januari 2013

Njuta av vardagslyx .....


........ jag är definitivt ingen vintermänniska, det är väl ingen som missat det nu :o Då gäller det att ta tillvara på guldkornen i tillvaron.
Jag njuter av små guldkorn i form av små, hembakade karlsbader semlor.


Jag njuter definitivt av alla goda rotfrukter, som dessutom är väldigt nyttiga och billiga :o


Jag njuter av att ljuset kommer tillbaka, så att jag kan .........


....... sätta groddar på groddning ;p heter det så? Den här enkla behändiga groddboxen köpte jag för ett par år sedan och den finns numera i Nelsons sortiment HÄR.


Jag njuter jag av att läsa frökataloger, välja ut årets grönsaker och pepparfrukter. Jag njuter av att pärlhyacinterna nu ersätter de vita julhyacinterna.

Vad njuter du av för att förgylla tillvaron??

Ha en alldeles underbar måndagskväll. Tjingeling ♥

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Ja, ungefär samma saker som du. God mat en liten semla på helgen, hembakt! Sedan blommor så klart. Långa promenadet om vädret tillåter också. Att läsa fina bloggar som din tex. Kraaaam Pia