måndag 23 juli 2012

Vilken pärla .......


......... till utflyktsmål!! Vägga - en liten ort mellan Karlshamn och Ronneby och alldeles vid havet ;)


Fiskehamn och gästhamn väl skyddade från havet av stabila stenpirar.


Tack vare att pirarna var försedda med bryggor var det enkelt att komma allra längst ut och bara se havet, båtarna och horisonten.


Lyssna på vågorna som slår mot stenarna är verkligen en lisa för själen.


Vägga är inte stort, men det finns en välbesökt fiskrestaurang, Wägga fisk- och delikatessrökeri.
Det gick INTE att gå ut därifrån tomhänt :o det kan jag lova. Jag kan också lova att det blir återbesök!!


Det var en slump att vi körde in till Vägga, vi hade ett annat mål i sikte .......


...... men det blir mer om det i nästa inlägg. Ha en härlig måndag, sista hela veckan innan min semester börjar. Tjingeling ♥

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej!
Kul att kika runt igen hos dig, du visar så mycket fint jämt!
Vi var ju just i Vägga på vår tidiga semestertripp i juni, där var så vackert så vi var bara tvungna att stanna två nätter istället för en, som planerat. Då blev det fiskdelikatesser vill jag lova ;)
Och vilken ortoligt vacker arbetsplats du har!
Synd när vädret gör att man inte riktigt kan få njuta av det vackra i trädgården som man skapat - men det är ju mycket sommar kvar än så jag håller tummarna att resten blir alldeles fantastisk (även) hos dig!
Kram Allis