torsdag 29 mars 2012

Sveriges Mästerkock .....


...... i all ära, men jag har min egen ♥ ;D
Men jag ju ändå ställa mig i raden av gratulanter och hylla Sigrid Bárány, en värdig vinnare (dessutom min favorit genom hela tävlingen)


Om ni funderar över fredagsmaten har jag ett litet tips i all enkelhet. Grillad regnbåge, endast kryddad med citron, havssalt och färsk dill. Till det en romsås, gjord på smetana, blandrom och färsk dill. Vi tog hasselbackspotatis, men hade varit lika gott med kokt amandine eller klyftpotatis. Vinet då? Roodeberg White 2010.

Ha en underbar torsdag. Tjingeling

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Regnbåge är ju bara sååå gott. Nej nu får gubben ut och fiska vet ja! Kram Pia

Annika Christensen sa...

Gillar fisk och det åt vi idag. Ser gott ut.Aha är det där du bor? Hoppas vi ses där någon gång.
Ha en skön helg
Annika

Unknown sa...

Ser underbart gott ut!

Linda