söndag 18 mars 2012

Inredningsstil .....


...... är temat för oss Fabrikörer. Men stil och stil förresten!?! Jag har svårt att sätta en stämpel på "min stil".
Jag skulle nog vilja påstå att det är någon sorts lantlig vintage, med drag av 40-tal. Jag är nämligen mycket svag för "gamla" saker och möbler, har väldigt svårt att låta bli att ta med mig hem om jag råkar ramla över något ;) Det här gör att det blir en salig blandning av nytt och gammalt.


Vårt hus är byggt på just 40-talet och jag tycker det är viktigt att låta husets själ få tala. Men absolut inte på bekostnad av det praktiska och funktionella.


Köket är snart återställt efter den förre ägarens bravader :D Det som återstår är väggar, golv och bänkar.


I den stora hallen har jag lekt med kontraster, svart mot kritvitt. Nackdelen med det kritvita är att det måste till en ansiktslyftning vart femte år. Nästa gång vi målar ska även golvlisterna få bli vita.


Den första delen av vardagsrummet använder vi mest för avkoppling och musik, här njuter vi även av den sprakande elden. Här är möblemanget en blandning av nytt och gammalt.


Den andra delen av vardagsrummet upptas av TV, soffa och fåtöljer.


Åter ut i den stora vita hallen, och en liten titt in i matsalen. Rummet med alla fula dörrar :o som väntar på den stora vita penseln.


I matsalen är det matbord, matta och lampor som är av nyare snitt annars är möblemanget 30-40 tal och välanvänt.

Fler inlägg på temat stil hittar du hos Fabriken. Ha en underbar fortsättning på söndagen. Tjingeling

3 kommentarer:

4U2 sa...

Tack för titten, älskar att se hur andra "bor" :)

Villa Ryttarängen sa...

Gillar verkligen den genomgående 40-tals stilen. Kul att du tar upp den eftersom huset är byggt då. Kram Pia

Vintage House sa...

Hej
Ja det med stil är inte lätt men oftast har man sin egna stil....
tack för titten...
ha en härlig söndagskväll och tack för din hälsning
kram sandra