onsdag 21 april 2010

Våren som kom av sig.............

......... ja inte var det Isländsk vulkanaska som föll från himlavalvet i går kväll. Det var SNÖflingor, stora som dasslock!
.
Kallt har det blivit också, men det hör väl också till kan jag tro. Men visst, april är ju april - det är ju inte för inte som det kallas april-väder :o
Jag hoppas verkligen att det var ett riktigt kort återbesök av Kung Bore!
.
Jag föredrar utsikten från balkongen utan snö, när det är 20 grader varmare och sol :))
.
Visste du att choklad är att betrakta som vegetarisk kost? :o
Choklad tillverkas av chokladbönor och bönor = grönsak. Socker tillverkas av betor som också är hälsosamma grönsaker. Därför kan choklad betraktas som hälsosam vegetarisk kost.
Choklad innehåller dessutom antioxidanter som förhindrar åldrande. Choklad föryngrar m.a.o.
.
Om du får kladdiga fingrar när du äter choklad, äter du den alldeles för långsamt.
.
Ha en go onsdagskväll. Tjingeling

5 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Det var den mest utsökta ursäkten jag läst! *ler*

Elle sa...

Jag tror jag blir vegetarian!! *blink*
Du har verkligen grävt fram de mest otroliga ursäkter för att få äta choklad *fniss*

Kram Elle

Annika Christensen sa...

Ups... förstår om du behöve lite tröst.
Bra förklaring.
Jag brukar säga att det är bra för humöret...
Ha en bra dag
annika

Tigris Predikantan sa...

Jaha ... idag snöar det här ...!
Du klarar av de blommor jag aldrig, nästan, lyckas få att överleva/blomma om: orkidéer! Där ser man att det är olika.
:)

Emmas utsikt sa...

Fy för snö alltså!! Men du vilket härligt bröd du har bakat. Det så fantastiskt gott ut!!

Ja jag hostar vidare här jag...

kram!