måndag 12 april 2010

Stockholm - tur och retur

Det har inte varit så mycket bloggskrivande för min del de senaste dagarna, men det har sina rutiga och randiga skäl :)
.
Fredag eftermiddag packade hela familjen in sig i bilen och körde närmsta och snabbaste vägen till Ösmo och min far.
.
Lördag förmiddag packade jag och min älskade in oss i bilen och körde till Älvsjö - TRÄDGÅRDSMÄSSA hägrade - inspiration, nya ideér, trevliga utställare, massor och åter massor av folk - INSPIRATION helt enkelt!
.
Tänkte dela med mig lite av det jag inspirerades av:
.
Emaljskyltar från Onsala, superläckra lyktor från Roslagslyktan, Classicum växthus (nu är bara frågan om det ska vara Classicum eller Willab som jag tidigare bestämt mig för?)
.
Hasselfors hade en del nytänkande, DuraCoat beläggningar för gamla betongtrappor :)), Marktegel (åhhhh, finns det något ljuvligare?)
.
Sen har vi ju självklart Ulf Nordfjell, måste vara den mest fotade montern!
.
Ljuvligt helt enkelt!
.
Efter mässan tog vi oss en tur till Farsta och fikade på Café Voltaire, mumsigt värre!.
.
När vi fyllt på blodsockernivån tog vi en biltur ut till Dalarö, Små Dalarö och Gålö, bara för att det var så länge sen jag var där.
.
Tillbaka till Ösmo frampå kvällen där min far och ungdomarna som höll på att förbereda kvällens middag vid grillen.
Medan matförberedelse pågick började jag att hjälpa far att plocka i en del av allt det som min mor efterlämnade - en känslomässig berg-och-dal-bana - men det måste ju göras.
.
I går, söndag, packade vi återigen bilen och begav oss söderut igen. Hemresan gick via Norrköping och Linköping, dottern letar efter en vit klänning till studenten. Men det blev ingen lycka denna gång!
.
Väl hemma igen, hade vi en mini-uppvaktning av käre maken som återigen fyllde 40+ ;o.

.
Förresten, rätt man vann US Masters!!
.
Ha en bra måndagskväll. Tjingeling.
.
Hasse, ett jättetack för biljetten!!!!!

Inga kommentarer: