söndag 18 oktober 2020

Höstfärger


Men oj, vilka underbara dagar vi har haft. Utomhusvistelse och trädgårdspyssel dagarna i ända.
I går grävde jag upp våra dahliaknölar, spolade av dem och namnade. Nu ligger de i garaget för att torka  innan de kan packas undan för den här säsongen.


Kunde inte låta bli :-)
Kärleksörten sprider så underbar färg i höstrabatterna.
Nu sitter de i vas för att bilda rötter, misstänker skarpt att det får bli sen plantering, men jag vill ju ha dem på plats i rabatten till nästa växtsäsong.


 Söndag förmiddag, solen skiner från en klarblå himmel, frukosten är avklarad och jag försöker lägga en beställning på en Ikea hemsida som inte fungerar :o
Lika bra att jag återvänder till det jag är bra på, bakbordet ;-)

Ha en fin fortsättning på helgen <3

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Låter som en skön söndag! Ja kärleksörten är både vacker och tacksam i vas...
Kram till dig från mig!
Titti

Villa Ryttarängen sa...

Härliga dagar även om det fanns spår av snö i dagens nederbörd. Kärleksörten är så tacksam växt. Kraaam Pia