söndag 19 november 2017

Små, små steg


Så har åter en helg passerat, den här helgen har bjudit på kvalitetstid med flera dimensioner.

Vi började lördagen med sovmorgon, sen ett snabbt tömningsbesök på kommunens Miljöstation.
Därefter hämtade vi dottern hos en av hennes kompisar, efter fredagens 80-tals fest kan man väl säga att dottern hade en säregen frisyr ;-)


Vi drog raka vägen upp till Kosta och spenderade gott och väl tre timmar där :o Måste vara rekord!
En hel del bra inköp för oss alla tre måste jag ändå säga.

Shopping gör en hungrig så det fick bli en sen lunch på Brukscafeét.


En rejält varm macka och sallad!


Vägen hem körde vi via Susannas station som öppnade den här helgen, men det besöket får faktiskt bli ett eget inlägg :-) Men jag kan redan nu säga att det är väl värt ett besök.

Eftersom tiden går så hiskeligt fort har jag redan börjat syssla med lite adventsförberedelser. Med små, små steg varje dag har jag tänkt få till det till advent utan stress :-)

Klockan ringer tidigt i morgon, så jag tror bestämt att det är dags att krypa ner under täcket.

Ha en bra start på den nya veckan <3

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Mysigt och den sena lunchen ser såååå god ut! Säkert 25 år sen jag var till Kosta ha ha...ALLA åker dit. Jag är hopplös "utflykter" så härligt att få följa med på dina :)
Kram från Titti

Meta sa...

Det där med advent blir nästan aldrig som vi planerat. Men i år har ju faktiskt mannen ledigt och det kan vi lite på så nu ska det bli lite ordning här har jag tänkt. Jag gör så jag med lite i taget så känns det bra. Lite värme igen så får alla fönster en omgång och gardinerna blir bytta. Alltid en början Det där med svarta krukor det gillar jag.
Ha det gott och njut lte med
Kram Meta