tisdag 28 november 2017

Några inköp


 I normala fall köper vi mest mat och annat ätbart när vi är på julmarknad. Så även den här gången, bland annat basturökt vilt och lokalt rostat kaffe. 
Men jag måste bara visa det allra bästa julmarknadsinköpet, ever.
Ett fårskinn så stort att det passar soffan :o Jag köpte det av Johan på Guldlamm från Öland. Ja, ja, jag vet, varför går över ån efter vatten ;-)


Jag har flera gånger tidigare klämt och känt på hans fina fårskinn på julmarknaden i Huseby, men nu på Wapnö var jag bara tvungen att slå till. Det är så mjukt, så varmt och har en helt vansinnigt vacker färg. Så perfekt till soffan i vardagsrummet!
Jag är innerligt glad att jag inte mötte det skinnet medan det fortfarande gick på fyra ben ;-)


Utöver fårskinnet blev det även lite fler vita hyacinter. Sen var jag bara tvungen att även testa en vaxad hyacintlök. Tidigare år har jag mött vaxade amaryllisar, men som sagt, nu fick det bli en vit hyacint. 


Sen fick också två stilrena, vita granlyktor från Kähler, följa med hem från Cervera.

Medan jag samlar ihop och sprider ut min inköp får ni ha en härlig fortsättning på veckan <3

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Sköna skinn är ju bara sååå mysigt. Vilka fina granlyktor sen... Kraaam Pia