tisdag 20 januari 2015

Inte direkt på min önskelista ....


..... snön faller och vi med den .......
Jodå, jag vet att det är januari, jag vet att det är vinter. Men kunde vi inte få slippa snön?

Jag måste medge att snön mjukar upp det brun-gråa töcknet, tar ner ljuden och gör det hela lite ljusare. Men snö är inte min grej!


Snön har dock en stoor fördel!
Det är legalt att stanna inne, stanna inne och måla, stanna inne och laga mat. Snart kan jag även stanna inne och baka :o
Jodå, idag kom äntligen vår spis och spisfläkt :-)) Nu ska "bara" maken få in den nya spisen och ut den gamla, utan sonens hjälp.....och jag är minsann inte mycket till hjälp när det handlar om lyft.


Här ska redigeras bilder och skrivas recept ;-) dags att uppdatera bak- och matbloggen med lite nytt.

Ha en underbar tisdagskväll. Tjingeling ♥ ♥

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Ha ha exakt så tänker jag också! Då hinner jag med en massa inne! Mail, tvätt och redigering...perfekt! Fattas bara en snöstorm och jag skulle vara ifatt med mycket!
Ha en skön vecka, ta det lugnt!
Kram till dig,
Titti

Meta sa...

Håller fullständigt med, har det inte varit snö innan jul kan det vara nu med. Men inget ont som inte har nåt gott med sig.
Här är jag lite sne på att vi kan snart inte ta oss till kolonin med släp, det ska dit mer reglar och isolering. Surt känns det.
Kanske det smälter bort håller tummarna för det.
Ha en skön innedag
Kram Meta