tisdag 11 juni 2024

Som Madickens


Jag beställde ju för ett tag sedan mönster till ett Madickenförkläde, en tänkt midsommarklänning till barnbarnet, Alice.
När jag får sitta med något hantverk, glömmer jag både tid och rum. På två 1/2 dagar blev klänningen färdig så när som på knappar och knapphål i bak. Knapparna ligger någonstans i händerna på Postnord.


Jag är lite nervös för storleken även om jag sytt den som ska vara aktuell för Alice. 
Skulle den vara för kort kan jag ju bara skarva på med en volang längs ner. Värre är det om den är för trång, då får jag helt enkelt sy en ny :o


Jag valde ett överlakan med en rosa bård, den var så smal och nätt och blev rätt i proportionerna. Jag är även lite sugen på att lägga till något slags broderi på livet, men jag har inte bestämt mig ännu.

Tisdag och tiden bara rusar fram.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

2 kommentarer:

Dan sa...

C'est très réussi ! vous avez un vrai talent 😉

Spade och grep i min Trädgård sa...

Vad vacker, vad du syr fint.