torsdag 13 juni 2024

Första luktärterna


Trots 12 grader och regn på tvären blommar de första luktärterna. Man får vara tacksam att de är så tåliga <3


Vid en snabbkik, mellan skurarna, kan jag konstatera att det är mycket knopp på G. När värmen vill komma tillbaka, kommer vi att kunna njuta av stora buketter av väldoft.


När solen och värmen kommer, kommer vi även att få användning av våra fina, gråa dynor.


Vi kan även duka upp på den fina duken jag hittade <3
Sommaren borde vara full av utomhusliv, men då får det baske mig bli varmare än 12 grader och sluta regna var 10:e minut. Slut på gnäll!! jag lovar.

Dynor till trädgårdsmöbler verkar ha varit en het potatis under våren och de flesta butikshyllor ekar tomma. Jag hittade mina, som är 38x38 cm på HM Home. Där fanns även duken från Svanefors, 280x140 cm, perfekt till utebordet som är 100x140 cm.

Torsdag och snart är det väl dags att kliva i stövlar, kränga på regnjackan för att plocka sniglar.

Ha en fin fortsättning på veckan <3

Inga kommentarer: