söndag 2 februari 2020

Strålande söndag


Åhhh vilken helg :-)

Igår var maken och jag på Öland och i Kalmar för att fylla på förråden med närproducerad mat.

Till eftermiddagen dök dottern med sambo upp för lite grillning och härlig samvaro.


I dag har solen lyst mest hela dagen. Helt ljuvligt!


Efter lite välbehövlig avkoppling från målandet, har jag återigen dragit igång dörrmålandet :o
Nu är det matsalsdörr nummer ett som ligger på målarbockarna.


Maken har flytspacklat golvet i vårt blivande skoskåp och lagom till i morgon kväll har det nog härdat ordentligt.


Bilderna är från dagens snabbrunda i trädgården, blåste in lika kvickt som jag gick ut. Jisses vilket blåsväder.


Snödroppar, vintergäck, krokus och trädgårdsvivor i blom, vitlöken växer som tusan under valnötsträdet. Vårlökarna som jag satte i den utökade  rabatten i höstas är på god väg. 
Kommer absolut inte ihåg vad jag satte var men det är nästan bara botaniska lökar. Jag vill ha lökar som sprider sig utan min hjälp :-)
Tulpaner, narcisser, allium och fritillaria i olika skepnader och färger. Ser verkligen fram mot att få se hur det blev ;-)

Söndag och en ny vecka står och knackar på dörren, men först en god natts sömn.
Ha en härlig start på den nya veckan <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Ja tänk vad solsken kan inverka på oss människor. Men ni har ju vår ju. Tidigt faktiskt.Här blåste det inte men var rätt så kallt. Kram Pia

Anni sa...

Då har vi ungefär samma läge, du och jag. En spänd förväntan på hur lökängen kommer att se ut! Jag måste stoppa ned snödroppar i höst, för dem har jag missat ...