mÄndag 24 februari 2020

Alldeles nytt stÀlle

đŸ“·Emmy Davidsson
Efter visningen av Karlskrona Lampfabrik stannade vi kvar i Karlskrona och passade pÄ att testa Antonios, en nyöppnad Italiensk restaurang precis invid BorgmÀstarefjÀrden.


Det var inte helt lÀtt att vÀlja vad vi skulle Àta.

đŸ“·Emmy Davidsson
 Maken valde en av deras napoletanska pizzor.


En helt gudomlig Quattro formaggi, fior di latte, parmesan, taleggio, gorgonzola och toppad med basilika.

đŸ“·Emmy Davidsson
Jag hade extrem beslutsÄngest, men valde till slut risotto.


Risotto con gamberoni, en riktigt krÀmig risotto med scampi, hjÀrtmusslor, vitt vin, parmesan och rotfruktschips.


Dottern valde pasta Filetto Di Manzo E Tartufo, oxfilé, lök, tryffel, persilja och grÀdde. Dotterns sambo valde ocksÄ pasta men en klassisk carbonara, guanciale, Àgg, Pecorino Romano, parmesan och nymald svartpeppar.


 IstĂ€llet för dessert valde vi alla fyra att avsluta med en Hugo spritz.

Jag kan lova att inte var sista gÄngen vi besökte Antonios :-)

MĂ„ndag och jag suktar redan efter Italienskt igen.

Ha en fin fortsÀttning pÄ veckan <3

2 kommentarer:

Villa RyttarÀngen sa...

Mums sÄ gott! Italienskt Àr ju bara toppen. FörstÄr att du hade beslutsÄngest. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Oj sÄ mycket mums! NÀr jag bodde i Karlskrona var jag inte sÄ imponerad av deras matutbud sÄ detta lÄter intressant och det ser vÀldigt gott ut :) Bra tips!
Ha en fin onsdag...
Kram Titti