lördag 22 februari 2020

Håll-i-hatten-väder-igen


 Det är minsann inte ofta det blir som man tänkt sig :o

Gårdagens plan att bara ta emot, ställa in och köra iväg kylskåp, tog istället närmare sex timmar. Jaa, då var det inte "ta emot" som tog tid utan ställa in. Phuiii!

Det spelar ingen som helst roll hur noga man mäter när tillverkarens mått inte stämmer :o


Efter många svordomar står det på plats, men .......
Helt nöjd är jag inte, men det är ett helt kylskåp och man riskerar inte att få dörren i näven när man öppnar det :-)


Adjöss till vitt och hej till rostfritt, om än lika motvilligt som den rostfria spisen :o
Men jag vänjer mig, jag lovar ;-)

Lördag och ledig dag med regn på tvären och äkta håll-i-hatten-väder. För vilken gång i ordningen går inte att hålla reda på längre.
På med regnkläder, stövlar och sydväst :-)

Ha en härlig helg <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Ingen rolig utgift men så härligt att ha nya fina "vit"varor i köket. Här regnar dt också idag men jag ska mysa inne och ta det lugnt. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Ja vi bytte kyl/frys för ett tag sen och det var en pärs! Måtten stämde inte men vad gör man :) Nåja, fint det blev hos dig...
BLÅSIGT här också!! Halv storm!!
Kram från Titti