söndag 11 mars 2018

Sprider ut äggen


Någon lär ha sagt att man ska undvika att lägga alla ägg i en korg. Jag har därför tagit det säkra före det osäkra och spridit ut mina påskägg i flera olika ris.


Den fina buketten jag fick av dottern förra helgen innehöll ju både videkvistar, blåbärsris och röda rosor. Rosorna förpassades till komposten, videkvistarna såg ni ju igår (de fick ju sin plats i hallen) och blåbärsriset fick fylla lite i riset i köket.
I blåbärsriset hängde jag några vaktelägg och några fjäderklädda ägg. 
Blev så där lagom för köket, om jag får säga det själv.


Den här söndagen skulle starta med ett träningspass, men knoppen ville annat. 
Vaknade mitt i natten med migrän och den vägrade att släppa. I eftermiddag gav jag upp och tog en Zomig. 
Det är flera månader sen jag hade migrän senast, jag har ju levt hela mitt vuxna liv med migrän flera gånger i veckan. Men det känns ovant när den kommer på återbesök bara så där. Jag undrar om det kan vara en biverkning av min nya medicin :o

Nu känner jag mig som en människa igen och det är dags att ta tag i kvällsmaten, vi tänkte grilla kalkorvarna som jag stoppade igår och till det blir det premiär för surkålen jag startade förra helgen :-)

Ha en fin avslutning på helgen och en bra start på nya veckan <3

1 kommentar:

Meta sa...

Hej!. Först får jag gratulera dig då i efterskott. Jag är så dålig på det där med datorn just nu. vet inte varför när jag väl sitter här så blir det långa stunder i stället.Kan möjligen vara det att jag blir så trött i ögonen.Jaja nu är det så. det där med ris är jag så dålig på en dotter som inte tål löven eller bra antydan till det och sen är jag ingen älskare av det heller. Vide brukar jag försöka att ha i tulpanbuketten. Blåbärsris det är lite vårkänning tycker jag.
Vet inte alls hur det blir till Påsk här antagligen inget större festande vi vill nog vara på kolonin när mannen är ledig det är skönt med allt som hinns med liksom.Så påskpyntet får nog ligga i lådan till nästa år.
Ha det nu bra med vårregnet (för det är väl det)
Kram Meta