onsdag 28 februari 2018

Hud- och hårvård


Isande kallt, blåsigt och snöigt. Inte nog med att man fryser, det tär på hud och hår också.
I yngre dagar brydde jag mig inte så mycket, men idag är det annorlunda.

Numera är jag alltid kortsnaggad. Klippning var sjätte vecka, nya slingor var tolfte när jag också får fransar färgade och bryn plockade.
Sen många är tillbaka använder jag bara produkter från Hårologi till mitt hår, schampo, balsam, inpackning och stylingprodukter. Nu testar jag även ett hårserum från Swiss Clinic.


Efter många år med Exuviance håller mitt ansiktet sakta på att vänja sig vid en ny hudvårdsserie från Cliniccare. För att råda bot mot mina porer och små ärr i ansiktet testar jag dessutom en skin roller från  Swiss clinic.
Jag gillar att vara utomhus, både i trädgården, golfbanan och vid havet, men eftersom jag inte riktigt tål sol i ansiktet använder jag spf 50 så fort solen kommer fram.


Under vintern skämmer jag bort resten av kroppen med riktigt "feta" produkter från antingen Rituals eller Clarins. Under sommaren är det lättare fuktighetslotion som gäller. Ju mer fukt desto bättre :-)


Händerna tar ju också stryk och de smörjs ideligen med handkräm från antingen Aco eller Clarins. Jag åker till tjejerna i Kalmar var fjärde vecka och får manikyr och gellack. För att skydda händerna använder jag handskar så snart jag lagar mat eller gräver i jorden. 

En gång om året, februari-mars, brukar jag ta en nutrionkur från hårologi, perfekt för naglar, hår och hud.

Har ni några bra tips för att slippa bli så torr i huden eller slippa nariga händer, spruckna naglar och hårtoppar??

Ha en fortsatt bra vecka <3

2 kommentarer:

Meta sa...

Det går allt i vågor det där med att pyssla om sig. jag tröttnar lätt. Mary Kay har jag testat ett tag och det gillar min hud. Deras skrubb är fantastisk till händerna känns som barnhud efter några tvättar för att inte tala om när man bökat i jord eller annan smuts. Min dotter Anna säljer det Kolla på insta där har jag en bild om det.
Ha det gott i kylan
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Hårologi har verkligen bra produkter och den där hårkuren ska jag nog testa! Ja nu är hud och hår inte i bästa skick...just nu använder jag Origins krämer, jättesköna och doftar sååå gott! Det skulle sitta fint med en skön ansiktsbehandling nu i snöyran :)
Nu ut och skotta fram bilen...
Kram från Titti