tisdag 6 februari 2018

Fukt, fukt, fukt


Vinter suger på mer än ett sätt. Just nu suger den all fukt ur min hud.
Det finns en väldigt stor fördel med att få en ansiktsbehandling av en duktig hudterapeut och det är att de kan rekommendera rätt produkter för just din hudtyp.

Jag som de senaste tio åren bara använt Exuviance produkter har nu bytt till Cliniccare för att tillföra just massor av fukt. EGF extra refresh, både essence och serum.
Bägge produkterna innehåller hyaluronsyra och antioxidanter för att tillföra maximalt med fukt. Dessutom innehåller de växtextrakt som lugnar ömtålig hud :-)

Jag fick även med mig en jättehärlig ansiktsmask, som hudterapeuten använde under behandlingen.


Men nu är det minsann hög tid att sätta mig att plugga lite igen. Måste erkänna att jag känner en viss stress för att jag planerar på tok för dåligt och får för lite tid över till studierna.

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

Inga kommentarer: