söndag 8 januari 2017

Mörkt och tomt


Oj vad fort den här helgen försvann :o Jag trodde att jag skulle hinna klart mer än vad jag verkligen hann med.

Började med att plocka undan allt som har med jul och advent att göra. Skönt på ett sätt men det blir hiskeligt mörkt och tomt i fönstren. 


I går fick vi lite snö, med betoning på lite. Men det spolierade helt mina fotoplaner :-( Hade tänkt att utnyttja den helt spegelblanka isen på sjön, men som sagt........ med snö så gick det inte.


Eftersom fotosessionen försvann ägnades dagen åt att stoppa korv :o 
Fem kilo färs försågs med massor av örter, chili, vitlök och stoppas i krokfjälster. 
40 korvar fick vi ihop :-) Efteråt kraschade vi i tv-soffan med varsitt glas vin.


I morse startade vi dagen på gymmet, skönt att komma igång med träningen igen efter helgerna. 
Jag har bestämt mig för att trotsa allt vad värk heter och köra ändå, det kan ju knappast bli sämre ;-) Det kommer att bli gym och promenader till en början, så får vi se vad vi kan plocka på.


Japp, det är så här huset ser ut i vinterskrud, i alla fall från gatan. 
Jodå, det är en hörntomt med garageinfart på kortänden åt norr. Huset ligger utlagt som en komapssnål norr-söder med framsidan åt öster. Vår medelhavsträdgård har vi på husets "baksida" åt väster. Just det, bakom planket gömmer sig uteplats, örtagård och växthus :-) Mittemot planket är vår köksträdgård med pallkragsodling och där står även vårt valnötsträd.

Men nu är det visst dags för mig att slänga ihop en asiatisk gryta. 
Ha en fin söndagskväll och en bra start på nästa vecka. Tjingeling

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Göra egen korv, du är jätteduktig du. Ja snön kom och imorgon ska julen bort här också. Får lysa upp med lite smålampor. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Min soppa står sig helt slätt ha ha! Asiatisk gryta, ja det låter ju inte dumt alls :)
I morgon ska julen väck här också, trött på dammig gran!
Kram Titti