söndag 29 januari 2017

Helgen som försvann


Oj, oj, så fort den här helgen försvann. Men tiden går fort när man har roligt :-)
I går åkte vi ner till dottern för att sätta upp en ny taklampa i hennes och sambons lägenhet. Maken tog på sig arbetsuppgiften och skickade ut mig, dottern och sonens flickvän på staun.

Skönt att gå och strosa i ett vindstilla Karlskrona med solen i ansiktet :-) Lite, med betoning på lite shopping blev det. Helgens tulpaner, blandade vita, plus lite annat smått och gott.

När vi var klara på stan var maken klar med lampan och det bar hem till Vissefjärda igen.


I morse startade vi på gymmet följt av en stadig brunch. Eftersom det grå diset låg som ett täcke över naturen passade jag på att baka och förbereda veckans mat.

Ni glömmer väl inte bort veckans matlista ;-) Den finns HÄR.

Ha en härlig avslutning på helgen och en bra start på den nya veckan. Tjingeling

2 kommentarer:

Meta sa...

Visst det är så sant så. När man har kul rusar tiden iväg. Allra helst när man är borta och gör andra saker än man brukar.
Tulpaner känns som ett måste nu som lyser upp och ger glädje i den dystra gråa tillvaron vi har runt om oss.
Inte såg det så där väldigt lovande ut i veckan heller.Ja ja det blir ju vår vad det lider så det är bara att vänta och hitta på nåt medans.
Ha det gott i veckan det går fort till en ny helg
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Helgen går fort och jag har ju en extra ledig dag ännu så länge. Eftersom jag latat mig hela helgen så får det bli städning och matplanering/inköp idag. Kraaam Pia