torsdag 3 november 2016

Nyttigt värre


Med bortopererade halsmandlar och dessutom opererad i gommen, har sonen haft stor glädje av den här lilla maskinen.

De första dagarna var det bara glass, kallt vatten och is som gällde. Därefter gick det över till smoothies på a-fil, banan och frusna bär. Sedan i går fungerar det nästan med mixad ljummen soppa :o 
En dag i taget, så blir det sakta bättre :-)


Men jag har kommit på att det blir min lunchmaskin sen ;-) 
Perfekt att mixa hemma, ställa i kylskåpet på jobbet och mumsa i sig till lunch :-)

Efter gårdagens snöande var det skönt att få se solen en hel dag, dessutom torkade vägarna upp så jag slapp vara livrädd för att halka av vägen med mina sommardäck :o

Med nu tror jag att det är dags att låta den här torsdagen sakta ta slut och gå över i en lång nattsömn. Skönt att vakna utvilad en fredag och veta att det bara ska jobbas 4-6 timmar innan det är dags att ta helg :-)

Ha en bra kväll och en fin start på fredagen. Tjingeling

3 kommentarer:

Meta sa...

Det är tur att vi la på vinterhjul fö r fy så halt det har varit idag. Den där maskinen borde jag ha på kolonin där det finns så mycket bär.
Ha en fin fredag
kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Vilken liten fin maskin. ja det är nyttigt och gott med smoothies. Jag fick på mina vinterdäck igår. Ha det gött! Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Oj, när ska vinterdäcken på?? Ingen koll alls här! Ja de brukar åka på när de 3 värsta halkvarningarna har varit...alltid i sista minuten!
Nu tar vi helg, eller hur?
Kram från Titti