lördag 24 september 2016

Läsa i lugn och ro


För mig är det viktigt med egentid, att kunna sitta någonstans i lugn och ro. 
I vardagsrummet, som egentligen är tre rum, har två av dem sittplatser där man faktiskt inte ser TV:n.


I den här delen kan man tända brasan, lite ljuslyktor och bara mysa. Eller så tänder man läs- och taklampa och sätter sig med en härlig bok. Möblerna är en blandning av "nytt" och ärvt.


I den här delen kan man verkligen njuta av naturen sen vi satte in de dubbla altandörrarna och de fasta fönsterpartierna. Ljuset flödar fritt och dagtid är det rena ljusterapin.

I mitt favoritskåp förvarar vi större delen av våra kokböcker. Det blir med andra ord ganska naturligt vad man väljer att läsa ;-)


Rottingstolarna, med sina mjuka fårskinn, kommer från Ikea och brickborden tror jag är från Rusta.


Men idag har jag inte tid för läsning, eller att sätta ner rumpan heller för den delen ;-) 

Ha en fin lördag. Tjingeling

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Mysig läshörna, det skulle jag gärna vilja ha en här i huset...blir mest soffhörnet! Ja ljusterapi lär du får där, så ljust och fräscht.
Kram från Titti

Meta sa...

Men du så härligt att kunna välja vad man vill sitta och läsa och att kunna slippa se på tv. det är nåt för mig.Har ju ingen tv här på kolonin det är många som inte kan fatta det. SÅ skönt det är.... Tända brasan är det verkligen tid för nu och en massa ljus med det sistnämnda gör jag här på verandan både för värme och mys.
Ha nu en skön och härlig vecka
Kram Meta