måndag 12 september 2016

Årstiderna kolliderar


Visserligen vet jag att amaryllisen blommar naturligt vid den här årstiden, men jag förknippar den ändå med advent och jul. 
Det känns inte så lite underligt när man kliver in i huset. Ute är det 25 grader i skuggan och sen möter man en stor blommande röd amaryllis på matbordet :-)


Även om det fortfarande är varmt på dagarna var det desto svalare i dag på morgonen. Sex grader i morse!
 Jag tror faktiskt att jag fortsätter att lyfta in de känsligare växterna. Hibiskusarna är inne och näst på tur är boungavillorna. Citrus och oliver får stå ett tag till, de klarar ju en lätt frostknäpp.


Tro nu inte att det slagit över helt, men det blir så här när förråd och garderober ska tömmas. En del måste helt enkelt räddas för eftervärlden ;-)

Utöver jul- och påskpyntet i lådan, har jag fått hem årets första adventspynt från Trendsisters :o Något jag letat efter himla länge, typ flera år, så när jag såg dem beställde jag direkt ;-) Men jag tror bestämt att jag håller er på halster ett tag till.

Nu fortsätter vi väl att njuta av sommarvärmen :-) 
Ha en härlig fortsättning på veckan. Tjingeling

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Oj nu påminde du mig om att jag MÅSTE ta tag i förrådet, jag har hela sommaren bara bökat in lådor och saker och nu är det KAOS där! Kanske tar jag tag i lådorna med julsaker och annat bråte en mulen dag, idag känns det inte som om jag vill böka i en mörk bod :)
Ha det gott!
Kram Titti
(Hi hi, spännande med amaryllisen också...lite julfeeling!)

Meta sa...

hahaha nog är det svårt att ta in det där med julen nu när det är så härligt ute och det går knappt att gå in på kvällen 20 grader kl.20.00. Jag skulle nog kunna sova ute i natt om det nu är så här varmt, bara för att få njuta maximalt av det.
Det är härligt med amaryllisar när de än blommar tycker jag. T hade med en hem från Holland ett år den blommade till Midsommar.....
Hur många dagar till blir det så här vet ingen.
Ha det gott och njut allt du kan
Kram Meta