fredag 10 juni 2016

Fredaggsmys


Även om det varit en kort arbetsvecka är jag väldigt tacksam för att det är fredag. Fredag och två, relativt oplanerade, men lediga dagar.

Det ska väl rensas lite ogräs, köpas snickerimaterial till vårt städskåp och lite blommor på plantskolan. Annars är inget planerat, det är så himla skönt att bara kunna göra det som faller en in och gå dit näsan pekar ;-)


Även om det just nu ser ljust ut på himlen, lutar det nog åt en brasa och tända ljus i kväll. 
Det blev ju faktiskt lite ruggigt när det slog om. 

Lite regn har vi fått, men återigen med betoning på lite. Knappt 6 mm och det förslår ju ingenting. Även vår kommun har inför vattningsförbud, för de med kommunalt vatten. 
Jag är så tacksam för vår brunn för bevattning!! Visserligen har vi ingen koll på vattennivån, men jag tänker att vi märker om det tar slut :o

Ha en underbar fredag och en härlig helg. Tjingeling

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

verkligen fredagsmys. Ni har nya projekt på gång läser jag, snickra i städskåpet.. Ska bli roligt att se vad ni hittat på. Kraaam Pia

Meta sa...

Jodå det regnade här med en natt 7mm fick vi och det räcker inte långt för det dammar i alla rabatter. Det är ju bra både för oss och växterna om det regnar på nätterna.
Här myser jag på verandan med ljus jag med lite kuligt med den kalla blåsten vi har haft idag men solen den är varm
Ha det gott på söndagen
Kram Meta