tisdag 6 oktober 2015

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något


För vem bär du ditt Rosa Band? Den frågan ställer många i oktober.
För mig är det viktigt att stödja forskningen om bröstcancer. Det är viktigt av flera skäl, dels är jag kvinna, dels har jag en dotter och dels förlorade jag min mor i bröstcancer.


Det finns fler sätt att stödja Rosa Bandet än att köpa just Rosa Bandet, vår lokala mathandlare har massor av varor som stödjer Rosa Bandet. Senast jag handlade, fick en bukett Rosa Rosor följa med hem.
En annan dag blir det kanske disktrasor, lypsyl eller något annat. Vad vill jag ha sagt med det?


Det finns fler sätt att stödja den viktiga cancerforskningen än att sätta in pengar på 90-konton. Det är alls inget fel i det, men det är inte alla som kommer sig för att göra det. Det är så mycket enklare att handla varor som finns framför näsan i butiken och samtidigt låta en del av priset gå till Rosa Bandet. Ingen kan göra allt, men alla kan bidra med något.
Läs gärna HÄR för mer information.


Över till något helt annat :-) HÄR tipsar jag om ett prisvärt bubbel till helgen

Ha en härlig kväll och en bra start på morgondagen. Tjingeling

2 kommentarer:

Milla sa...

Jag bär mitt rosa (arm)band runt armen allt som oftast. För min egen skull - och alla andras som drabbats. De som inte överlevde. Det gjorde jag -tack vare mediciner som tagits fram, som inte gavs för ett tiotal år sedan. Som tex medicinen jag fick under ett antal månader, mot HER2 positiv bröstcancer som tidigare gjorde prognosen för återfall mycket större. Och antihormontabletterna som jag enveten äter varje dag för att motverka återfall har också tillkommit via forskning - pengar - som vi alla bidrar med i små sinnrika bäckar som blir en stor sjö i slutändan. Som gör skillnad! Härligt är det! KRAM Milla

Meta sa...

Ja nog är det en viktig sak allt. Ska man ändå köpa blommor faller det sig naturligt att ta de som ger en gåva också. Ibland undrar jag över alla saker som säljs till förmån blir det inte lite väl mycket av det. Är det så att det ger nåt eller tjänar handlaren i slutänden på det??? man kan undra.
Ha det gott idag
kram Meta