fredag 9 oktober 2015

Flyttbestyr


Hösten börjar sätta stopp, stopp för de känsliga växternas uteliv.
Hibiskusarna fick flytta in för flera veckor sedan och nu är det dags för resten :-)
Först in den här helgen blev rumsgranen som verkligen vuxit till sig under den härliga sommaren. Om något år eller två behöver vi minsann ingen julgran ;-)


Efter STOR sanering av olivhink och juteväv får granen helt enkelt acklimatisera sig innanför glasdörrarna i väntan på advent och juletid.

Under helgen är det tänkt att växthuset ska saneras och vinterisoleras för att kunna ta emot en stor andel av växterna, de som vill övervintra i 5 gradig vintertemperatur. 
De växter som vill övervintra varmare får jag försöka klämma in lite här och där.

I dag fortsätter jag att vila och ta hand om mitt trilskande huvud, hoppas att det ger så mina helgplaner blir genomförbara :-)

Ha en härlig fredag. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Tänk inte på det du så kanske det går bra.Huvudet är känsligt för stress. En sån gran har jag aldrig fått att överleva antar att det är för varmt i lägenheten på vintern.
Ha nu en bra helg
Kram Meta