onsdag 29 juli 2015

Vilka underbara kvällar


Snart har både huvud och kropp synkroniserats och förstått att det är semester :-) Det tar ett litet tag, i alla fall för mig, men nu så .....


Trots mulna dagar, har vi haft underbara kvällar, med det där mjuka och guldiga sensommarljuset som jag bara älskar. Hav och solnedgång! det är minsann inte mycket som slår det. Skulle möjligen vara en golfrunda i soligt väder då ;-)


De mulna dagarna har ägnats åt att fylla matförråden ;-) Inlagda chili är ju aldrig fel, bästa sättet att hotta upp en maträtt. Recept finns HÄR om någon är intresserad.
Det har bakats bröd på längden, tvären och bredden. Danska rågbröd, surdegsbröd, korvbröd och hamburgerbröd. Just sånt där som är bra att ha hemma :-)


Vi lyckades även tajma in en skogspromenad mellan skurarna :-) Det blev nog sex liter kantareller, precis lagom till en kantarellpaj och några påsar att mätta frysen med.

Ha en skön dag. Tjingeling 

2 kommentarer:

Meta sa...

Härliga kvällar det är er än vad som bjuds här. igår for jag hem för att göra som du fylla lådor och frys men kantareller det har jag inga.
Nu skiner faktiskt solen hos mig mellan regnskurarna. Undrar om de håller vad de lovade om bättre väder efter helgen
Ha det gott
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

men du är ju bara så himla flitig. jag bakade korv och hamburgerbröd förr i tiden, nu gör jag typ inget alls. Jo jag tjurar och gnäller lite. Ha! Ha! Fina kvällar är det inte här, jag fryser snart ihjäl. Några dagar kvar på semestern så det kanske blir en tripp igen ev. söderut... Kraaaam Pia