onsdag 1 juli 2015

Nåt somrigt över det hela


Första juli :o

Jag måste medge att det är svårt att låta bli att le, när man kliver ut genom köksdörren för att gå de få stegen till bilen på garageinfarten. Solen gassar, doften av rosor och lavendel strömmar emot näsan. Mmmmm..... :-)


Den lilla cafémöbeln, som normalt brukar vara på balkongen, fick hamna mitt bland blomster och rosdoft. Väggen och stenplattorna har värmts upp under hela eftermiddagen och kvällen, så det är perfekt att avnjuta de sista solstrålarna här.
Min fina vattenho är bara upphängd provisoriskt så länge, snart ska upphängningen permanentas :-)


En gång planterade vi smultron i något trädgårdsland, men numera växer de mest som ogräs. Smultron precis överallt och det är sååå gott!

Ha en härlig onsdag. Tjingeling ❤️ ❤️

4 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Härligt med den känslan på väg till jobbet. Fin ho, charmigt franskt på något vis. ha det bra vännen. Kraaaam Pia

Meta sa...

Nog är det otroligt att värmen kom idag den 1 juli som alla har väntat.
Jag njuter i skuggan med mitt barnbarn som är här vi pysslar och har det gott
Kram Meta

Rost och rädisor sa...

Ja, en sån sommarkänsla börjar man gärna dagen med! Gillar din ho skarpt.
Allt gott
Anette

G:a Affären sa...

Det var en fin liten sittplats och otroligt så mycket värme sten kan lagra. Och var ska den fina hon placeras, på altanen kanske? Jag har en likadan men går runt varje år för att hitta en bra plats, ännu är det inte löst.
Hos er smids det nya planer och renovering på gång. Men visst är det kul när man vet ungefär hur slutresultatet blir. Jag förstår att du är nöjd med storleken på utgången till altanen. Så mycket ljus som kommer in.

Ha det gott i sommarvärmen!
Kramar /Cia