måndag 6 juli 2015

På ett strå


Tänk att ett strå kan innehålla så mycket!
Både smultron och allergener :o Jag har varit gräsallergiker sen 10 års ålder, ätit mängder av receptbelagda mediciner och kortison så fort grässäsongen dragit i gång. Gräsallergi och golfspel är ju egentligen ingen riktigt bra kombo, men är man envis så .....

För ett par år sedan kom jag i kontakt med en allergiläkare som krasst konstaterade att det fanns möjlighet att bli fri från min allergi. Valet var sprutor eller tabletter under tre år. Mitt val var väldigt enkelt kan jag säga ;-) Nu är jag inne på sluttampen på mina "grazax" en enda kartong kvar att äta, sen ska min allergi ha minskat till ett minimum.
So far so good! Men jag har inte kommit så långt att jag chansar på att äta mina smultron direkt från stå, utan fördrar dem i en enkel kopp :-)


Måndag igen och med det en ny arbetsvecka, tre veckor har jag och maken kvar att jobba innan det blir semester. Jodå, jag räknar ner!! Det ska bli såå skönt när semestern väl kommer.

Men först frukost sen sparkar vi igång den nya arbetsveckan.

Ha en underbar start på den nya veckan. Tjingeling ❤️ ❤️

1 kommentar:

Meta sa...

Det där med allergier är jag i alla fall förskonad från, det räcker med alla andra krämpor tycker jag. Tur att det finns någon form av lindring då som hjälper. inget kul annars svårt att hålla sig från det. Även jag har plockat lite smultron och jordgubbar idag
Ha det gott i veckan
kram Meta