onsdag 8 juli 2015

Frossar i väldoft


De fruktade regnmängderna höll sig på avstånd och jag fick behålla mina doftpioner ett litet tag till :-)

Jag njuter av dem så länge det går och plockar in stora fång av dem som snittblommor. Jag har lovat mig själv att nästa år, nästa år ska jag minsann ge dem lite stöd här i livet så de slipper ligga med sina vackra huvuden direkt på gräsmattan ;-)


Näpna Madame Hardy blommar för fullt, i år är inte bladverket på buskarna vackert, men blommorna är lika vackra som vanligt.


Även honungsrosen står i full blom, hela busken är full av blommor till tre meters höjd. Imponerande, som alltid :-)

Dags för frukost och sen en dag på kontoret.
Ha en underbar dag och ta tillvara på möjligheterna. Tjingeling ❤️ ❤️

4 kommentarer:

Meta sa...

Man blir nästan yr i huvudet av alla dofter som smyger sig på en när man är ute nu efter regnet Var tvungen att gå en runda och bara känna imorse.
Det är så härligt Min honungsros är också på gång.
Ha en fin arbetsdag
kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Samma tankar idag, du och jag. Jag tänte precis samma sak om att stötta upp pionerna. Härliga dofter. Honungsros är jag lite sugen på att köpa fast vet inte riktigt var jag ska ha den. Kram Pia

HWIT BLOGG sa...

Jag har precis köpt mig en ros, iceberg som doftar med stora vita blommor, hoppas jag klarar den nu!
Ha en skön sommarvecka mellan regnskurarna!
Kram till dig,
Titti

G:a Affären sa...

Så vackra foton på dessa skönheter!
Jag har samma löfte till nästa år, blomningen har varit så riklig och tung så stöd har behövts. Att plocka in blir räddningen, inte dåligt det heller!

Kramar /Cia